Řešení pojistné události s pojišťovnou není náročné a samy pojišťovny se snaží klientům situaci zjednodušit a běžně umožňují on-line nahlašování. Komplikují si to ovšem sami pojištěnci tím, že něco nahlásí chybně, nedodají odpovídající dokumenty, nebo jednoduše nemají pojištěné riziko, ke kterému vznikla škodní událost. Pojďme se tomu při nahlašování pojistné události společně vyhnout.
Při podezření ze spáchání trestného činu (např. vandalismus, krádež, loupež) volejte policii a nechte si vystavit protokol,
V klidu si prostudujte, na co se pojištění vztahuje a jakou máte spoluúčast. S celkovou opravou majetku a vyklízením počkejte a začněte až podle pokynů pojišťovny. Kontaktní údaje a postup hlášení škodní události najdete ve smlouvě případně na kartičce k pojištění.
Pro písemné nahlášení škodní události neexistuje jednotný vzor. Každá pojišťovna má vlastní formulář, který se musí vyplnit. Pro snadnější dohledání potřebného hlášení jsme pro vás připravili následující přehled:
Pojišťovna a hlavní stránka s řešením škod | Nahlášení pojistné události přes webový formulář | Telefonické hlášení škodní události | Nahlášení pojistné události poštou |
---|---|---|---|
Kooperativa – rozcestník řešení škod | on-line hlášení škod | +420 957 105 105 | písemně zaslat formulář na adresu Centra zákaznické podpory (Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group Brněnská 634 664 42 Modřice) |
ČSOB – rozcestník | on-line formulář hlášení škod | klientská linka +420 466 100 777, dále volba 1 | aktuální formulář zašlete na pojistneudalosti@csobpoj.cz nebo ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB, Masarykovo nám. 1458, 530 02 Pardubice |
Allianz – rozcestník | on-line formulář | +420 241 170 000 | vyberte správný formulář pro nahlášení pojistné události a zašlete jej na Allianz pojišťovna, a. s., Ke Štvanici 656/3, 186 00 Praha 8 |
Generali – rozcestník všech událostí | on-line formuláře | +420 244 188 188 | |
Axa – rozcestník hlášení pojistných událostí | online je možné hlásit jen události z životního a úrazového pojištění | +420 292 292 292, volba číslo 5 | |
Uniqa – rozcestník | on-line hlášení pojistné události | +420 488 125 125 | likvidace.majetek@uniqa.cz nebo vytištěný formulář pošlete na adresu UNIQA pojišťovna, Evropská 136, 160 12 Praha 6 |
ČPP – rozcestník | on-line hlášení škod z pojištění majetku a odpovědnosti | +420 957 444 555 | odešlete formulář škodní události na kontaktní adresu Pobřežní 665/23, Karlín, Praha 8, 186 00 |
Nahlásit pojistnou událost můžete také osobně (nebo váš zástupce na základě plné moci) na kterékoliv pobočce vaší pojišťovny.
Pro nahlášení škody si připravte
Vždy při hlášení pojistné události uvádějte pravdu. Pojišťovny dnes umí snadno odhalit pokus o pojistný podvod.
Pojistnou událost nahlaste “bez zbytečného odkladu”, tedy nejlépe bezprostředně po jejím vzniku. Lhůta pro nahlášení pojistné události je 30 dnů od okamžiku zjištění škody.
U pojišťovny Uniqa se dočtete o této formulaci pojistné události: „Osobně nechápu, proč pan starosta šel dál do zahrady, místo aby zůstal u vrátek a počkal na nás. Náš Cézar na něj vrčel a celkově dával najevo, že to nepůjde hladce. On je fakt čitelný pes. Podle mě udělal všechno, aby následné škodě předešel.“
U Allianz se v roce 2018 objevilo toto hlášení pojistné události: “Dobrý den, já bych chtěl nahlásit, že jsem úplně blbej. Byl jsem na dovolené a nenapadlo mě nic lepšího než vylovit malou chobotničku a donést si ji do apartmánu. Dopadlo to tak, že musím hradit výmalbu celého pokoje, protože „chobotnička vystříkla indigo na stěny.”