Jedete ve svém autě a od vozu před vámi odletí kamínek rovnou na vaše čelní sklo. Že jde o jasnou škodu? Ne tak pro pojišťovnu – bez připojištění čelního skla možná nedostanete nic.
Pojišťovny po vás v takové situaci budou nejspíš chtít dokázat, jak se celá situace udála. A to je bez svědků velmi obtížné. Sehnat někoho, kdo viděl, jak odlétl kamínek a prasklo sklo ve chvíli, kdy jedete stotřicítkou po dálnici, je v drtivé většině případů prostě nemožné. Pokud chcete, aby vám pojišťovna takovou škodu uhradila, připojistěte se. Právě doplňkové pojištění předního skla je momentálně čím dál víc využívané. A není se čemu divit.
Čelní sklo lze připojistit buď v rámci havarijního pojištění nebo i povinného ručení. Říkáte si, že není důvod platit za pojistku víc jen kvůli jednomu sklu? Je třeba si uvědomit, že dnes už jezdíme v “chytrých” autech. S předním sklem se tak často pojí třeba senzory na stěrače nebo vyhřívání okna. Tyto skutečnosti mohou celou opravu hodně prodražit a škoda bude ve finále mnohem vyšší, než jste čekali. Obecně se tak vyplatí připojištění zaplatit. Pohybuje se mezi 700 až 1500 Kč. A škoda většinou bývá až k deseti tisícům korun. Nehledě na to, že vám prasklé přední sklo nebude kazit vaši řidičskou historii u povinného ručení či u havarijního pojištění, nepřijdete tak kvůli „jednomu sklu“ o bonusy. v neposlední řadě vás kvůli prasklému čelnímu sklu může pokutovat policie.