„Vyhrávám hlavně díky perfektním vztahům se zákazníkem. V krizi je důležitý klid a selský rozum,“ říká Petr Krajcigr, EFA z Chytrého Honzy
06. 06. 2022

„Vyhrávám hlavně díky perfektním vztahům se zákazníkem. V krizi je důležitý klid a selský rozum,“ říká Petr Krajcigr, EFA z Chytrého Honzy

Patří k nejúspěšnějším poradcům v Chytrém Honzovi. V Havlíčkově Brodě si vybudoval pozici jedničky a další metou je pro něj teď ovládnout rovnou celou Vysočinu. Jeho expertízou jsou investice, za 24 let působení obsloužil přes 5 000 klientů a pyšní se prestižním certifikátem EFA. Řeč je o Petru Krajcigrovi. Co by doporučil začínajícím i zkušeným poradcům v nejistých dobách? A jak je na tom s technologiemi? To se dozvíte v tomto rozhovoru.

O pár minut dříve před sjednaným časem míříme do vzdušné kanceláře v centru Havlíčkova Brodu. Hned u vchodu nás vítá asistentka a nabídne kávu. Usedáme k prostornému stolu a pohledem počítáme vystavené předměty na policích. Není jich málo. Poradce roku, EFA, skvělé recenze od klientů, plakety a certifikace. Stačí pár minut a zjišťujeme, že když chcete v Havlíčkově Brodě skvělou službu finančního poradce, jdete rovnou sem. K Petru Krajcigrovi, finančnímu poradci, který chce dobýt celou Vysočinu. Chvilka představování a rozhovor může začít.

Petr Krajcigr, EFA z Chytrého Honzy
Petr Krajcigr, EFA z Chytrého Honzy

V čem jste jako poradce jedinečný?

Zejména v tom, že se soustředím na nejlepší možnou službu v investičním poradenství a lidi se ke mně vrací v dobách zlých i dobrých. Zvládám to díky skvělému týmu lidí, kteří mi umožňují soustředit se na to nejdůležitější. Na klienty a jejich finanční nezávislost.

Co vás vlastně přivedlo až sem?

Práce s lidmi a dlouhodobými investicemi mě vždy neskutečně naplňovala. Mojí vizí bylo vybudovat místo, kam budou lidé chodit pro služby stejné kvality jako v bance, ale s opravdu lidským přístupem. Moje cesta začala ve světě pojištění, kde jsem nabral nejcennější zkušenosti v práci s  klienty, ze kterých dodnes čerpám. Hned jsem ale věděl, že mojí parketou budou investice, ve kterých jsem viděl dlouhodobý smysl.

Co podle vás dělá dobrého finančního poradce?

Na první místo dávám rozhodně vztah s klientem. Dobrý poradce je vždy nablízku a nebojí se těžkých rozhovorů. Pak to bude schopnost kontrolovat emoce. Jak svoje, tak klienta, aby nedocházelo k unáhleným finančním rozhodnutím. Poradce má totiž nemalý podíl na finanční budoucnosti klienta a tuto zodpovědnost si musí uvědomovat. V neposlední řadě je pak nesmírně důležité celoživotní vzdělávání. A kdybych to měl shrnout do tří slov, tak poradce by měl být proaktivní, analytický a pečující.

Všechno zdražuje. Co byste poradcům teď poradil nabízet?

Tady je nutné zachovat klid a stále dodržovat úplně základní principy. Krize nekrize. Pomoci klientovi vybudovat tři základní pilíře. Okamžitě dostupnou krátkodobou rezervu, střednědobou investici a pak tu dlouhodobou rezervu na důchod. Krize a nejistoty už trhy zažily, není to nic nového. Je pouze na poradci, jak uklidní emoce klienta a navede ho na správnou cestu. Já osobně například nabízím jenom to, co bych se svými penězi udělal sám – nehledě na situaci.

Jak vlastně využíváte online? Na webu máte třeba booking 30 minut konzultace, vlastní články, kalkulačky…

S onlinem jsem začal poměrně brzy. Mám dva weby, posílám pravidelné newslettery klientům, mám přehledná videa pro začínající investory i aktuální investiční tipy. Význam onlinu jsem ve své kariéře pochopil poměrně brzy a začal ho využívat jako cenný zdroj kontaktů. V současné růstové strategii však vidím ještě větší potenciál zejména v online leadech, které hodlám skrze Chytrého Honzu využít naplno. Je to mocný nástroj a nejlépe funguje v kombinaci právě s tím dobrým přístupem, kdy poradce reaguje rychle a věnuje se klientovi do hloubky.

Na která čísla jste nejvíce hrdý?

Nejvíce jsem rád za to, že se mi podařilo za posledních 24 let sjednat investice za téměř 600 milionů korun a zprostředkovat přes 12 tisíc smluv. A taky to, že dnes přes 200 klientů pravidelně využívá můj servis a zkušenosti.

Ale pouze o číslech to není. Nejvíce jsem hrdý na to, že moji klienti investují pravidelně a že se mi podařilo stát se první volbou, když jde o finanční služby. Byl to totiž můj sen, mít takový vlastní menší bankovní dům, kde klient dostane prémiový produkt a zároveň prémiový servis.

EFA, co to je?

Jedná se o titul, uznávanou certifikaci, která platí po celé EU. Nejdříve zájemce musí složit poměrně složitou zkoušku a poté si platit následné vzdělávání, aby si mohl titul nadále udržet. Právě na skvělém vzdělávání totiž stojí celý poradenský byznys. Musíte vědět, jak řešit nečekané výzvy a na každý pád být profesionál.

Jaký je poradce budoucnosti?

Představuji si ho trochu jako advokáta. Na schůzku s klientem dorazí v doprovodu asistenta, který si zapisuje detaily a poradce se soustředí, aby správně pochopil potřeby zákazníka a budoval profesionální osobní vztah. Servis kolem něj pak sestaví samotnou strategii a on tak řeší pouze plnění cílů, smysluplnost a vztah se zákazníkem.

Jaké nástroje využíváte?

V rámci Chytrého Honzy používám zejména evidenci informací o klientovi a srovnávače. Beru to jako efektivního pomocníka při sestavování podkladů a nabídky. Když to srovnám s realitou před několika lety, dnes už na papír sáhnu minimálně. Mám asistenta, který mi díky systému vytvoří kvalitní přípravu, a pak už s klientem opravdu řeším čistě jeho očekávání a spravuji jeho strategii.

VyplňteVyberteVyřešeno!