Patří k nejúspěšnějším poradcům v Chytrém Honzovi. V Havlíčkově Brodě si vybudoval pozici jedničky a další metou je pro něj teď ovládnout rovnou celou Vysočinu. Jeho expertízou jsou investice, za 24 let působení obsloužil přes 5 000 klientů a pyšní se prestižním certifikátem EFA. Řeč je o Petru Krajcigrovi. Co by doporučil začínajícím i zkušeným poradcům v nejistých dobách? A jak je na tom s technologiemi? To se dozvíte v tomto rozhovoru.
O pár minut dříve před sjednaným časem míříme do vzdušné kanceláře v centru Havlíčkova Brodu. Hned u vchodu nás vítá asistentka a nabídne kávu. Usedáme k prostornému stolu a pohledem počítáme vystavené předměty na policích. Není jich málo. Poradce roku, EFA, skvělé recenze od klientů, plakety a certifikace. Stačí pár minut a zjišťujeme, že když chcete v Havlíčkově Brodě skvělou službu finančního poradce, jdete rovnou sem. K Petru Krajcigrovi, finančnímu poradci, který chce dobýt celou Vysočinu. Chvilka představování a rozhovor může začít.
Zejména v tom, že se soustředím na nejlepší možnou službu v investičním poradenství a lidi se ke mně vrací v dobách zlých i dobrých. Zvládám to díky skvělému týmu lidí, kteří mi umožňují soustředit se na to nejdůležitější. Na klienty a jejich finanční nezávislost.
Práce s lidmi a dlouhodobými investicemi mě vždy neskutečně naplňovala. Mojí vizí bylo vybudovat místo, kam budou lidé chodit pro služby stejné kvality jako v bance, ale s opravdu lidským přístupem. Moje cesta začala ve světě pojištění, kde jsem nabral nejcennější zkušenosti v práci s klienty, ze kterých dodnes čerpám. Hned jsem ale věděl, že mojí parketou budou investice, ve kterých jsem viděl dlouhodobý smysl.
Na první místo dávám rozhodně vztah s klientem. Dobrý poradce je vždy nablízku a nebojí se těžkých rozhovorů. Pak to bude schopnost kontrolovat emoce. Jak svoje, tak klienta, aby nedocházelo k unáhleným finančním rozhodnutím. Poradce má totiž nemalý podíl na finanční budoucnosti klienta a tuto zodpovědnost si musí uvědomovat. V neposlední řadě je pak nesmírně důležité celoživotní vzdělávání. A kdybych to měl shrnout do tří slov, tak poradce by měl být proaktivní, analytický a pečující.
Tady je nutné zachovat klid a stále dodržovat úplně základní principy. Krize nekrize. Pomoci klientovi vybudovat tři základní pilíře. Okamžitě dostupnou krátkodobou rezervu, střednědobou investici a pak tu dlouhodobou rezervu na důchod. Krize a nejistoty už trhy zažily, není to nic nového. Je pouze na poradci, jak uklidní emoce klienta a navede ho na správnou cestu. Já osobně například nabízím jenom to, co bych se svými penězi udělal sám – nehledě na situaci.
S onlinem jsem začal poměrně brzy. Mám dva weby, posílám pravidelné newslettery klientům, mám přehledná videa pro začínající investory i aktuální investiční tipy. Význam onlinu jsem ve své kariéře pochopil poměrně brzy a začal ho využívat jako cenný zdroj kontaktů. V současné růstové strategii však vidím ještě větší potenciál zejména v online leadech, které hodlám skrze Chytrého Honzu využít naplno. Je to mocný nástroj a nejlépe funguje v kombinaci právě s tím dobrým přístupem, kdy poradce reaguje rychle a věnuje se klientovi do hloubky.
Nejvíce jsem rád za to, že se mi podařilo za posledních 24 let sjednat investice za téměř 600 milionů korun a zprostředkovat přes 12 tisíc smluv. A taky to, že dnes přes 200 klientů pravidelně využívá můj servis a zkušenosti.
Ale pouze o číslech to není. Nejvíce jsem hrdý na to, že moji klienti investují pravidelně a že se mi podařilo stát se první volbou, když jde o finanční služby. Byl to totiž můj sen, mít takový vlastní menší bankovní dům, kde klient dostane prémiový produkt a zároveň prémiový servis.
Jedná se o titul, uznávanou certifikaci, která platí po celé EU. Nejdříve zájemce musí složit poměrně složitou zkoušku a poté si platit následné vzdělávání, aby si mohl titul nadále udržet. Právě na skvělém vzdělávání totiž stojí celý poradenský byznys. Musíte vědět, jak řešit nečekané výzvy a na každý pád být profesionál.
Představuji si ho trochu jako advokáta. Na schůzku s klientem dorazí v doprovodu asistenta, který si zapisuje detaily a poradce se soustředí, aby správně pochopil potřeby zákazníka a budoval profesionální osobní vztah. Servis kolem něj pak sestaví samotnou strategii a on tak řeší pouze plnění cílů, smysluplnost a vztah se zákazníkem.
V rámci Chytrého Honzy používám zejména evidenci informací o klientovi a srovnávače. Beru to jako efektivního pomocníka při sestavování podkladů a nabídky. Když to srovnám s realitou před několika lety, dnes už na papír sáhnu minimálně. Mám asistenta, který mi díky systému vytvoří kvalitní přípravu, a pak už s klientem opravdu řeším čistě jeho očekávání a spravuji jeho strategii.